Alla inlägg under oktober 2015

Av milla cerne - 31 oktober 2015 21:10

Tredje discot på den här månaden och andra discot det här höstlovet.
Yes. Idag råkade jag typ bita min kompis två gånger i ansiktet, först på näsan och sen på pannan. Sen så var det en hel del musik som man bara måååste skrik-sjunga med i fast man inte ens kunde texten. De spelade till exempel Amy Diamond. Nostalgi på hög nivå. Sen så var det linbo. Jag var nästan först med att åka ut heheh. I morgon så ska vi spela vår pjäs. Konstigt nog så känner jag mig inte alls nervös. Beror kanske på att jag har gått på det här lägret varje år fem år i rad. Då plötsligt är man van.
Natti natti!

Av milla cerne - 30 oktober 2015 12:01

Sitter på bussen påväg till teater-lägret. Ska verkligen bli kul. I morgon kommer bli en ganska hetsig dag, men jag ska försöka blogga då också.
Jag blir alltid glad när jag får snälla kommentarer på min blogg, men jag tänkte prata lite om när kommentarerna bara är? wtf. När jag inte hade haft min blogg så länge, så älskade jag att slänga ut respektlösa kommentarer om att de gärna fick kika in på min blogg. Den kanske var i deras smak. Ibland läste jag inte ens inläggen. Nu vet jag bättre. Jag läser inlägget och håller mig till ämnet.
En tjej till exempel, kommenterade ett inlägg om en tröja, hon hade själv en blogg. Jag hade själv sett hennes blogg i Facebook-grupper där man länkar sin blogg. På bloggplatsen, där jag bloggar, så kan man se bloggens adress innan man klickar på länken. Väldigt bra blogg faktiskt, men hennes kommentar gjorde att jag tappade allt förtroende för henne och hennes blogg.
Jag vill bara säga att du måste läsa inlägget innan du kommenterar. Annars märker de andra läsarna tydligt vem som bara vill ha bloggbesökare.
Ngn bloggare som känner igen sig?

Av milla cerne - 29 oktober 2015 12:10

Yes! Nu sitter jag på tåget till Sveriges huvudstad och där ska jag vara i några dagar. Jag kommer blogga mer sen.

Btw, pudret är entligen borta från mitt hår! När jag och Rebecka var på halloween-disco så hade jag väldigt stort och äckligt hår. Till det behövdes en hel del puder. Visst, det funkade, men jag hade väldigt svårt att få bort det där pudret. Men äntligen!
Vi syns. Puss!

Av milla cerne - 28 oktober 2015 18:01

Hej bloggen!
Jag vet faktiskt inte varför jag bloggar just nu. Jag har ju massa annat som måste göras, till exempel den där novellen. Jag har bestämt mig för att skriva en novell och skicka in den till en tävling för ungdomar mellan 13 och 26, som bibblan håller i. I morgon åker jag till Stockholm och kommer hem på söndag. Då ska novellen vara inne, eller det är det senaste datumet, men jag hinner nog inte skriva ngt då. Igår kväll började jag skriva på den. Jag suger på att skriva. Vad fan har jag gett mig in på??
I Stockholm så ska jag träffa syrran. Har inte sett henne sen hon fyllde 16, så det ska bli riktigt mysigt. Sen ska jag på teater-läger över helgen. Kul va? Inget sova ut det här höstlovet hehe.
Men vi syns. Puss!

Av milla cerne - 27 oktober 2015 23:04

Beroende? Choklad och internet.
Favoritlåt? Locked away med R. City
Senaste dröm? Att min syrra blev skadad i en bilolycka. Gubben hon krockade med gick in till henne på sjukhuset och ströp henne. Sånt drömmer jag på nätterna...
Senast inkomna sms? "Jag vet."
Svär du mycket? Ja det måste jag verkligen sluta med.
Kex eller chex? Cheeeeeeeeeex!!!
Chips eller godis? Godis. Alla dagar i veckan. Inget trams med lördagar!
Hund eller katt? Inget. Vi har katt hemma men jag är verkligen ingen kattmänniska.
Hoppas ni gillade listan. Kram!<3

Av milla cerne - 26 oktober 2015 16:45

Jag stör mig så jävla mycket på det här! Helt ok när man har en gnällig tonåring att ha och göra med. Men de som mår dåligt på riktigt behöver knappast folk som klankar ner på en ännu mer. Nej det gör vi inte! Det går mig verkligen på nerverna när folk säger så
Jag har kanske inte berättat det här för er, men mellanstadiet var verkligen en kamp för mig. Särskilt fyran och halva femman. Varje kväll låg jag i sängen och tänkte på vad som skulle hända i skolan dagen efter. 2013 så dog två av mina släktingar, jag hade nästan inga kompisar, 70 % av mina lärare var skitdåliga, jag hade en jäkla massa prestationsångest o.s.v Jag mådde verkligen piss, men den typen av kommentarer gjorde det bara värre. Jag fattade själv inte hur trasig jag var. Därför blev jag bara arg på mig själv.
Vore det inte bättre om vi ställde upp för varandra istället?

Av milla cerne - 24 oktober 2015 22:33

Måste bara tipsa om min nya favoritlåt! Riktigt bra . Lyssnar på den hela tiden, och måååste ha den på repeat i flera timmar varje dag.
Sitter just nu hemma hos bästa Rebecka och har det chill. Sitter och äter en jäkla massa godis. Rebecka hade köpt godis för 40 kr haha.

I morgon kommer mamma och pappa och hämtar mig. Då ska vi nog titta ikapp en jäkla massa tv-program, och sova såklart. Men jag ska nog sova nu också, så vi säger nog god natt.

Av milla cerne - 23 oktober 2015 23:25

Yep! Entligen höstlov, och snart halloween. Idag hade vi halloween-disco och såhär såg vi ut:

Det var hög musik och man kunde knappt höra vad man själv tänkte haha. Vi såg på en läskig show typ. Och så hade vi lite tävlingar och sånt. Och såklart så dansade vi en massa också. Jag försökte hitta några gamla klasskompisar på discot, men det var rätt svårt sen när jag kom hem, så fick jag bort allt smink, till skilnad från förra discot på den där idrottshelgen haha.
Men vi syns.
Puss och god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards