Alla inlägg den 13 december 2015

Av milla cerne - 13 december 2015 21:32

Pepparkakor eller lussebullar?
Tycker bäst om lussebullar. Pepparkakor är hårda och jag gillar inte hårda/torra kakor.
Skumtomtar eller knäck?
Skumtomtar ofc!
Ischoklad eller marsipan?
Båda är goda men väljer självklart marsipan. Det kan jag äta på sommarlovet.
Köttbullar eller prinskorv?
Usch hatar prinskorv! Köttbullar är bäst!
Julkorv eller julskinka?
Julkorv. Julskinka är oätligt.
Lax eller sill?
Lax.
Sylta eller pastej?
Usch inget av det.
Paradis eller alladin?
Alladin såklart.
Revbensspjäll eller Jansson?
Revbensspjäll.
Julmust eller glögg?
En kopp varm glögg framför brasan är det bästa som finns. Gillar inte julmust.
Dopp i grytan eller rödbetssallad?
Inget av det.
Ris a la Malta eller gröt?
Är inte ett jättestort fan av gröt så jag säger ris a la Malta.
Hemma eller borta?
Borta bra men hemma bäst.
Sverige eller utomlands?
Skulle vara kul att fira jul i England eller U.s.a, eller Norge, där de har snö.
Ge eller få?
Är lite girig så jag säger få. Älskar att riva upp presentpappret och fundera på vad som kan vara inuti. Sen är det ju alltid kul att ge.
Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul?
Sune forever!<3
Choklad eller paketkalender?
Chokladkalender. Ingen jul utan chokladkalender!
Plastgran eller äkta?
Plastgranar luktar inget och är sjukt fula. Säkert bra för allergiska men annars får dem en stor diss av mig.
Arne Weise eller Ernst?
Har faktiskt aldrig sett Weise i rutan. Sista året han var julvärd var samma år som jag föddes. Ernst? vem är det? Var han också julvärd?
När vill du att snön ska falla?
Första december. Händer aldrig. :(
Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen?
Har det varje år.
När är det dags att pynta?
Första advent tycker jag.
Kan du komma på något negativt med julen?
Föräldrar som super sig fulla inför sina barn på julen och att det gör barnen rädda för barnens högtid. Det är nog det värsta med julen.
Favorit-julkalender?
Tjuvarnas jul.
Favorit-julfilm?
The nightmare before christmas. Den är så rolig!
Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer?
Jag vill nog ha jul till nyår. Då är jag klar med julgodis och stilla natt.
När öppnar du dina julklappar?
Brukar bli efter gröten, eller ibland blir det efter Kalle Anka.
Favorit-juldoft?
Glögg luktar ju underbart, eller julgranen, eller lukten av brasan... Har många favoriter.
Vad framkallar mest julstämning?
Att pynta granen tror jag. Då brukar vi alltid ha jullåtar på låg volym i bakgrunden och julgodis i köket som väntar på oss. Underbart!<3
Vad är viktigast med julen?
Att träffa släkten och att ta en liten paus från skolan och jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards