Alla inlägg den 27 december 2015

Av milla cerne - 27 december 2015 18:06

Nu ska jag göra nåt förbjudet. Jag ska prata om barnuppfostran tråtts att jag inte har några barn. Fy på mig!
Jag tänkte prata om barn och mobiler. Det känns som vissa föräldrar typ uppmuntrar sina barn att hålla på med sina mobiler. Ok jag kanske inte ska säga nåt. Jag är ju själv jävligt mobilberoende. Jag förstår inte varför barnen ska få sin första mobil när de är nio år. Då är de alldeles för små för sånt!
Jag är glad att jag är född 2002 och inte senare. Varför då? Jo för att de som är små nu, kommer ju inte ha nån barndom om de bara ska sitta med sina ipads och telefoner hela jävla tiden. Kommer ni ihåg när era föräldrar berättade om hur det var när de var små? Dagens sjuåringar kommer inte ha nåt att berätta för sina barn när de blir vuxna! Är inte det hemskt?
Så till dig som funderar på att köpa en iphone till din sjuåring, snäla tänk lite först!

Skapa flashcards