Alla inlägg den 25 februari 2016

Av milla cerne - 25 februari 2016 23:01

1. Hitta en inriktning för din blogg.
Det här ska du ha funderat ut redan innan du har börjat skriva ditt första blogginlägg, men om du inte har gjort det än, så är det dags nu! Ingen vill läsa om politik och mode i samma blogg. Det är två helt olika saker. Om jag vill läsa om politik så måste jag scrolla igenom dina inlägg om mode, och det är bara jobbigt, så bestämm dig för en riktning och håll dig till den.
2. Uppdatera regelbundet.
Jag menar inte att du ska uppdatera tio gånger per dag. Jag menar att du ska försöka uppdatera så ofta/sällan som du brukar. Då vet läsaren var hen har dig.
3. Skriv intressanta inlägg.
Jag menar inte att vardagsinlägg på sju meningar, som bara handlar om vad du har gjort under dagen, är förbjudna, men du måste skriva något intressant också. Annars tröttnar läsaren.
4. Skippa förkortningarna.
För guds skull, inga förkortningar hela tiden. Det blir mycket lättare att läsa om du använder riktiga ord.
5. Var personlig.
Och sista tipset; var personlig. Det ska vara din egna text, ingen jäkla lagbok!

Ovido - Quiz & Flashcards