Alla inlägg den 31 mars 2016

Av milla cerne - 31 mars 2016 08:03

Jag surfade runt på lite random bloggar och hittade plötsligt en blogg som fick mig att tänka till lite. Det var inte inläggen som fick mig att tänka, utan citatet som var underrubrik på bloggen:
"In the end, it's not the years in your life that counts, it's the life in your years!"
Jag tänkte: vad fan gör vi egentligen med våra liv? Vi sitter och jagar likes. Sen jemför vi oss själva med andra. Hon har fler följare än jag. Varför har hon det? Är det för att hon uppdaterar så ofta? Eller den där slanka kroppen kanske?
Vi läser nyheterna och lider med folk. Sen delar vi en länk på Facebook och tror att det påverkar, och känner oss som bra människor efteråt. Men nej, en länk på Facebook gör inte ett skit! De där länkarna scrollar folk igenom för att de inte bryr sig, för så funkar vi, tyvärr. Vi måste göra något med våra liv, och att gå in på aftonbladet och lida med andra människor är inte att påverka.
Hur ska vi bidra till en bättre värld?

Ovido - Quiz & Flashcards