Alla inlägg under mars 2016

Av milla cerne - 10 mars 2016 20:57

...hade vi till lunch i skolan idag. Kära matleverantörer, skärp er!
Så när jag kom hem idag tog jag en rejäl fika. Slänger in en bild:

Annars har dagen varit bra. Är bara så jäkla trött nu!
God natt, fastän klockan inte ens är nio!

Av milla cerne - 9 mars 2016 21:01

Hej!
Idag har jag inte haft pianolektion, så jag har chillat hela kvällen. Sitter just nu med en kopp kvällste och macka.
Men annars så har jag gjort en hel del i skolan. Vi hade ett oförberett test i matte, som var ganska enkelt. Till lunch fick vi soppa och pankakor. Inte ofta man får pankisar av skolan haha. Men det är typ det som har hänt idag.
Puss!

Av milla cerne - 8 mars 2016 17:15

Ok, jag kan ju börja med att berätta vad som hände idag:
På morgonen så skulle vi ha ett s.k arbetspass i skolan. Det är helt enkelt att man tar igen arbete som man inte har hunnit med i de olika ämnena. Men eftersom det är typ chicks day idag, så fick vi tjejer gå iväg och göra något annat. Vi skulle baka.
Tanken var väl egentligen fin, att vi tjejer skulle få fira vår lilla dag. Men den här kvinnosynen, att vi kvinnor ska baka och att männen går i skolan, hör hemma på 1700-talet, och den gör mig riktigt ledsen! Dessutom så är det faktiskt internationella kvinnodagen idag, så då är det helt sjukt att man gör såhär i skolan!
Men missförstå mig rätt, jag gillar att baka, det blir bara så himla fel!

Av milla cerne - 7 mars 2016 20:23

Hej!
Började dagen med en lång dusch. Jäkligt sjönt faktiskt! Sen på musiken så spelade vi igenom låtarna som vi skulle ha på turnén. Och så har vi fått tillbaka ett prov i fysik. Gick... inte bra... Nu har jag precis ätit kvällsmat. Ska göra mina läxor så vi hörs!
Pöss!<3

Av milla cerne - 6 mars 2016 22:15

Är du en sån som jämt snoosar en kvart innan du går upp på morgonen? High five! Jag också, men jag har ett sätt att komma upp:
Lägg din väckarklocka en bit ifrån dig, så pass långt ifrån dig att du måste ställa dig upp och gå fram till klockan. Såhär funkar det för mig: om jag lägger min mobil, (min väckarklocka), på sängbordet, så måste jag sträcka mig för att nå den, men jag har fortfarande större delen av kroppen i sängen. Då är det lätt att gå och lägga sig igen. Men om jag lägger ifrån mig mobilen, så jag måste ställa mig upp, så finns det ju ingen anledning att lägga sig i sängen igen.
Hoppas att mitt tips var till hjälp!<3

Av milla cerne - 3 mars 2016 22:13

Fick ett raseriutbrott idag på träslöjden. Blev som vanligt arg för en liten skitsak som inte alls är värd att bli arg för. Skrek högt i slöjdsalen så att alla kunde höra. Jag fick gå ut och lugna ner mig, för jag kunde inte vara kvar där inne. Hatar när jag blir sådär arg! Och när jag kom hem så skulle jag göra läxorna och jag hade riktigt mycket att göra, så jag fick panik och började gråta. Riktig skitdag alltså...
Men jag ska inte låta det gå ut över mina föräldrar, för de har väl inte heller direkt haft det toppen...

Av milla cerne - 2 mars 2016 21:24

Du behöver:
En riskaka
En jäkla massa choklad
Två skålar, (den ena ska du kunna ha i mikron)
Gör såhär:
Lägg chokladen i skålen som kan vara i mikron. Smula ner riskakan i den andra skålen. Smält chokladen i mikron och häll över den nedsmulade riskakan i chokladen. Rör om med en sked.
Ät innan det har stelnat, så det blir riktigt kladdigt!

Av milla cerne - 1 mars 2016 21:02

1. När min dator i skolan strular.
Fy fan! Sånt får jag spel på. Så bra då att datorn strular jämt...
2. Folk som säger att vi ungdomar är lata.
Nej, det är vi inte. Vi sliter som djur för att få bra betyg!
3. Folk som jämt ska skylla ifrån sig.
Ni vet sden där kompisen som aldrig erkänner sina fel. Hen som jämt skyller ifrån sig på andra, usch vad jag hatar sådana människor!
Vad gör er arga? Kommentera gärna!

Ovido - Quiz & Flashcards