Alla inlägg under januari 2016

Av milla cerne - 8 januari 2016 23:24

eller... Tror det är fredag...
Idag har jag och pappa varit på utflykt. Det var tänkt att vi skulleåka skridskor, men det var typ en centimeter snö ovanpå isen, så vi satte oss på en bänk och drack varm choklad istället.

Pappa ville vara lite ungdomlig så han tog en liten groopie med min mobil haha.
När vi kom hem så var storasyster hemma. Hon åkte till en kompis igår och sov över. Sen på kvällen så åt vi hemgjord pizza och hade det mysigt.
Men det är typ det som har hänt idag. Nu ska jag nog gå och lägga mig.
Puss!<3

Av milla cerne - 7 januari 2016 23:28

Hej! Idag tänkte jag dela med mig av mina tvångstankar. Enjoy!
1. När jag äter, så måste jag ha lika mycket mat i båda kinderna. Kanske därför jag äter så långsamt haha.
2. När man spolar på toaletten, så hörs det ju ett sus efteråt. Innan det slutar susa så måste jag ha hunnit tvätta händerna, torka händerna och gå ut. Det gör att jag bara tvättar händerna på två sekunder. Ganska äckligt...
3. När jag går bredvid nån annan, så måste jag hålla takten med den andra. Jag måste typ sätta foten i marken exakt samtidigt som den som går bredvid mig. Liiite jobbigt när hen snubblar...
Hoppas ni gillade inlägget! Kommentera gärna era tvångstankar! Skulle vara jättekul att läsa!

Av milla cerne - 5 januari 2016 16:17

Äntligen klipt luggen!

Av milla cerne - 4 januari 2016 14:58

Sista måndagen på jullovet. :(
Mamma har bokat en tid hos frissan, så i morgon så ska jag äntligen klippa den där jobbiga lugggen. Den har redan växt ner över ögonen. Blä! Nu ska jag göra något av den här dagen innan den tar slut. Jag ska till exempel vända tillbaka dygnet. Nästa vecka är det skola som gäller!
Men vi ska snart äta lunch så vi syns i nästa inlägg

Av milla cerne - 3 januari 2016 19:39

Hej!
Ok så dagen började med att jag gick upp kvart i tolv och åt frukost. Måste verkligen vända tillbaka dygnet hehe. Sen så har jag mest chillat. Men jag har faktiskt gått ut idag! Så det har blivit nåt av mig. Inte nån lång runda direkt, men jag gick ut i friska luften iallafall. Och vet ni vad jag hittade på marken? Jo en isfläck! The winter in skåne... Sen så har jag kört lite hemma-workout. Nu väntar lite mys med mobilen, för det är väl det man gör på lov, eller? Vad har ni gjort idag?
Btw, tack så mycket för att så många har gillat mitt förra inlägg! Det värmer så sjukt jäkla mycket!

Av milla cerne - 2 januari 2016 14:45

Alla som har nån typ av funktionshinder vet vad jag pratar om.
Jag har inte skrivit så mycket om min synskada på min blogg. Jag har t.o.m kommenterat
"Snyggt!"
Under en outfitbild på nån annans blogg fast jag inte har sett kläderna. Flera gånger dessutom. Snacka om billig reklam... Många av mina läsare vet kanske inte ens om att jag har en synskada. Då kanske ni undrar varför jag inte har skrivit mer om det på bloggen. Jo som rubriken lyder, så finns det faktiskt en person bakom den här bloggen, och det är henne jag vill visa.
Mina kompisar får gå som slavar och leta upp saker som jag har tappat bort för att jag inte ser dem. Jag får försöka leta upp en kompis när jag ska gå till en annan lokal i skolan, och det är ju inte så lätt när man inte ser var kompisarna är. Jag får märka nästan allt jag har här hemma. Som ni förstår så begränsar det här mig välldigt mycket i vardagen, men det finns också mycket som jag klarar av att göra. Jag kan ha en vanlig iphone, fast med tal. Talet är inget speciellt, det ställer man bara in i inställningar. Jag hittar själv i nästan hela skolan. Jag kan laga mat själv. Jag kan göra mycket själv, så mycket att jag skulle kunna bo helt själv och leva ett ganska normalt liv.
Men till det viktigaste, det är inte synd om mig! Därför vill jag inte att ni tror det och skriver
"Stackars Milla!"
i kommentarsfältet. Men ni får gärna ställa frågor om min synskada! Om ni känner nån med ett funktionshinder, vilket jag tror att alla gör, snälla tyck inte synd om honom eller henne!
Och nej, jag kommer inte blogga om att vara blind, för det har jag varit sen födseln. Det är bara naturligt för mig, och jag är mer än två ögon som inte funkar.
Kram på er!<3

Av milla cerne - 1 januari 2016 23:30

http://youtu.be/7Sjseny9dho
Omg! Lyssna på den här låten! Helt klart min favorit just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards